ثبت نام کنکور برای یازدهمی ها
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام کنکور برای یازدهمی ها امکان پذیره و این دانش آموزا می تونن با انتخاب نظام آموزشی متفاوت ، در کنکور سراسری 1400 شرکت کنن و علاوه بر تجربه حضور در جلسه آزمون استرس خودشون رو برای حضور در کنکور سال بعدشون کمتر کنن .

 

شرکت در ماراتن کنکور سراسری استرس زیادی رو داره و به دلیل اینکه خیلی از داوطلبا اولین تجربه حضور در این آزمون رو دارن ، شاید نتونن از بالاترین توان و عملکرد خودشون برای پاسخ به سوالات استفاده کنن . پس تجربه شرکت در کنکور می تونه برای داوطلبا خیلی مفید و اثر بخش باشه .

به همین دلیل خیلی از دانش آموزای یازدهمی تصمیم به شرکت در این آزمون می گیرن تا علاوه بر تجربه حضور در جلسه کنکور سراسری بتونن اطلاعات خودشون رو محک بزنن . 

اما آیا دانش آموزان یازدهمی می تونن در کنکور سراسری 1400 شرکت کنن ؟اصلا بدون دیپلم امکان شرکت در کنکور برای یازدهمی ها هست ؟ شرایط شرکت در کنکور برای یازدهمی ها چیه ؟ برای پاسخ به این سوال ها با ما همراه باشین .

 

 

ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ برای یازدهمی ها

دانش آموز های زیادی هستن که از پایه دهم و یازدهم شروع به مطالعه و تست زنی برای آمادگی در کنکور سراسری می کنن و به دنبال قبولی در رشته مورد علاقه خودشون هستن و با اینکار خودشون رو بیشتر بقیه برای حضور در جلسه کنکور آماده می کنن .

اما در این میان دانش آموزان یازدههی هستن که دوست دارن برای محک زدن خودشون ، تجربه حضور در جلسه کنکور ، بررسی شرایط ، میزان تسلطشون در مباحث و در آخر کم کردن استرسشون ، در کنکور 1400 شرکت کنن و براشون سواله که آیا امکان شرکت در کنکور برای دانش آموزای یازدهمی وجود داره یا نه !

خوب همون طور که می دونین اولین قدم برای ثبت نام کنکور سراسری مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور و اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در آزمونه ، داوطلبا باید از این شرایط اطلاع داشته باشن تا ببینن می تونن در کنکور 1400 شرکت کنن یا نه .

 

 با بررسی شرایط ثبت نام کنکور سراسری هم متوجه می شین که یکی از شرایط اختصاصی این ثبت نام ، داشتن یکی از مدارک زیره :

  1. داشتن مدرک دیپلم نظام جدید 

  2. داشتم مدرک پیش دانشگاهی

  3. داشتن مدرک کاردانی 

یعنی فقط کسایی می تونن در ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ رو انجام بدن که حتما یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری که در بالا گفتیم رو داشته باشن . تازه علاوه بر داشتن یکی از مدارک گفته شده ، اولین چیزی که داوطلبا باید در فرم ثبت نام کنکور وارد کنن تا بتونن وارد مرحله بعدی روند ثبت نام بشن ، وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهیه !

 

 اما دانش آموزان یازدهم که هنوز مدرک دیپلمی نگرفتن که کد سوابق داشته باشن ! پس یعنی کلا دانش آموزای یازدهمی نمی تونن در کنکور سراسری شرکت کنن ؟

شاید جالب باشه بدونین که امکان شرکت در کنکور یازدهمی ها بدون وارد کردن کد سوابق تحصیلی و داشتن مدرک دیپلم با یک ترفند که در ادامه گفتیم وجود داره .

بیشتر بخوانید : راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

 

 

چه جوری دانش آموزان یازدهمی می توانند در کنکور شرکت کنند

مشکل اصلی دانش آموزان سال یازدهم برای شرکت در کنکور ، نداشتن کد سوابق تحصیلیه ، کد سوابق تحصیلی هم در کنکور فقط مختص داوطلبایی میشه که مشمول اعمال تاثیر معدل در کنکور میشن . 

دو گروه از داوطلبا هستن که این سوابق تحصیلی شامل حالشون نمیشه یکی کسایی که دیپلم فنی حرفه ای دارن و یک گروه هم داوطلبایی که مدرک دیپلمشون رو قبل از سال 84 گرفتن .

یعنی شما می تونین ، نظام آموزشی خودتون در زمان ثبت نام کنکور 1400 تحت عنوان داوطلبی که دیپلم فنی حرفه ای داره و یا کسی که دیپلمش رو قبل از سال 84 گرفته ثبت کنین ، چون با انتخاب یکی از این دو موارد ، دیگه سیستم از شما کد سوابق تحصیلی نمی خواد و شما هم می تونین به راحتی در این آزمون شرکت کنین و تجربه خودتون رو برای شرکت در کنکور سال بعد بالا ببرین .

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام کنکور سراسری

 

مشاوره شرکت در کنکور برای یازدهمی ها

البته با توجه به مزیت هایی که شرکت در کنکور سراسری برای یازهمی ها داره و باعث میشه شرایط حضور در جلسه رو بسنجین و نگرانی و استرستون رو کنترل کنین این کار ممکنه شما رو نسبت به کنکور سال بعد بی انگیزه کنه ، چون هنوز خیلی کنکوری مطالعه نکردین و سوالات ممکنه براتون وحشتناک و سخت باشه . 

پس بعد از اعلام نتایج کنکور خیلی به خودتون سخت نگیرین و از این کنکور آزمایشی برای رسیدن به موفقیتتون استفاده کنین . البته حواستون هم باشه که این مسیر رو فقط تا زمان اعلام نتایج اولیه کنکور پیش برین و اصلا برای انتخاب رشته کنکور اقدام نکنین .

چون اگر احیانا انتخاب رشته کنین و در دوره روزانه پذیرش بشین ، محرومیت یکساله شامل حالتون میشه و اونوقت در کنکور سال بعد که کنکور اصلیتونه از حق انتخاب رشته محل های روزانه محروم میشین .

 

 اگه می خواین یک برنامه ریزی مناسب برای شرکت در کنکور سال بعد داشته باشین می تونین مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : برنامه ریزی کنکور

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص ثبت نام کنکور برای یازدهمی ها پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و فرایند ثبت نامتون رو به این کارشناسا بسپارین .



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا دانش آموزان یازدهمی می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند ؟

✔️ بله ، همون طور که در این مقاله توضیح داده شد ، منعی برای شرکت در کنکور دانش آموزان یازدهمی وجود نداره .

2- ✔️ در چه صورتی امکان ثبت نام در کنکور دانش آموزان یازدهمی وجود داره ؟

✔️ در صورتی که این داوطلبان در زمان ثبت نام نظام آموزشی خودشون رو طبق اون چیزی که در مقاله گفته شده ثبت کنن می تونن ثبت نام کنکور سراسری رو انجام بدن .

3- ✔️ برای شرکت در کنکور چه شرایطی وجود داره ؟

✔️ یکی از شرایط لازم داشتن مدرک دیپلمه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده .

منبع : ثبت نام کنکور برای یازدهمی ها





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: